Tuesday, November 22, 2011

Bola3

Salam.tahniah kepada pasukan bola sepak malaysia yg berjaya mmngi pingt emas d temasya sukan sea smlm.kehangatan masih terasa.semua org berckap tentang bola smalam.baik dr perdana menteri hinggalah seluruh lapisan msyarakat.Bnyak pengajaran sebenarnya yg dapt diambil dr permainan bola sepak ini.
dlm perlawanan bola sepak, sebelum tiupan wisel penamat dibunyikan oleh pengadil perlawanan, kedua-dua pasukan masih mempunyai peluang sama ada utk "menambah" jaringan atau "menyamakan" kedudukan. biasanya wisel akan ditiup sebanyak 3 kali sbg tanda perlawanan sudah tamat. itu tiupan pengadil di dunia.
begitu juga kehidupan manusia. manusia hanya menunggu tiupan sangkakala oleh malaikat sahaja sbg tanda berakhirnya kehidupan ini..ulama khilaf brapa kali tiupan tersebut .ada yg kata 2 kali ada yg kata 3 kali. yg penting berusahalah utk "menambah" jaringan amalan dan "menyamakan" kedudukan pahala sebelum wisel/tiupan itu dibunyikan..
(kalo ambo salah tolong btulkan)

Kita di peringkat Toyama walaupun kita sekali lagi kalah di ICL tahun ini,namun dari segi ikatan ukhuwah tampak sekali kitalah yg juara.Kepada semua pemain jgn putus asa ada lagi peluang kita di masa hadapan nnti. Banyak lg yg perlu diperbaiki..Moga ukhuwah dapat dieratkan lgi bukan shaja dari bidang sukan malahan aspek2 lain seperti  agama dan moral,kemanusiaan dan sebagainya.


otsukaresamadeshita!





p/s "Setiap komen dan ulasan tentang keputusan perlawanan bola antara Malaysia dan Indonesia malam tadi: sama ada menjadi DOSA atau PAHALA. Hanya yang berpahala menang semenang-menangnya"-Hasrizal Abdul Jamil

Sekian.Wasalam

1 comment:

sempai said...

Salam.Sudah bertambah warga toyama skrg.Saya sempai2 toyama 3@4 tahun dulu.Saya nak minta tlg kohai kat sana, boleh kasi anizah no meru address tak?? sitteimasuka??Moshi yokereba boleh sent kat email saya tak safizan79@yahoo.com . OOnegaiisimasu..